Apple od lat promuje iPhone'a z bardzo specyficzną funkcją, ale to jest mylące. Przynajmniej tak postrzega to włoski wymiar sprawiedliwości i skazuje amerykańskiego producenta na kary pieniężne. Co obraża sędziów?

jabłko

Od wielu lat Apple obiecuje pewien stopień ochrony przed kurzem i wodą dla różnych typów iPhone'a (od iPhone'a 7 i nowszych), co jest promowane w reklamach. Wartości dotyczące ochrony wody obowiązują tylko w określonych warunkach laboratoryjnych, co ostatecznie ma niewiele wspólnego z praktyką. Na przykład obecny iPhone 12 mówi również: „Sklasyfikowany zgodnie z normą IEC 60529 pod IP68 (do 6 metrów przez maksymalnie 30 minut)”.

Apple musi zapłacić: reklama na iPhonie wprowadza w błąd

Włoscy sędziowie uważają teraz ten wniosek za wprowadzający w błąd i bezceremonialnie skazują Apple na grzywnę w wysokości 10 milionów euro. Sądownictwo zostało wezwane do działania po tym, jak Apple odmówił klientom bezpłatnego naprawienia szkód spowodowanych przez wodę spowodowaną reklamowanymi warunkami. Uszkodzenia spowodowane przez płyny nie są objęte warunkami gwarancji, z drugiej strony Apple wyraźnie reklamuje wodoodporność. Dla władz nierozerwalna sprzeczność i uzasadnienie wielomilionowego „biletu parkingowego”.

Cóż, nawet w tej reklamie iPhone’a XR telefon dosłownie znika – obiecali za dużo, oceniają sędziowie:

Apple jest „powtórnym przestępcą”

Nawiasem mówiąc, Apple nie jest „przestępcą po raz pierwszy”, już w 2018 roku producent iPhone'a został skazany na grzywnę w wysokości 10 mln euro, wówczas za planowe starzenie się z powodu znanego „dławienia iPhone'a”, gdy bateria była zbyt słaby. Istniały również podobne wyroki z jeszcze wyższymi grzywnami, na przykład we Francji. Nie wiadomo jeszcze, czy orzeczenie będzie miało dalsze konsekwencje dla Apple i jak lub czy producent iPhone’a będzie nawet reklamował wodoodporność we Włoszech lub w reszcie Europy w przyszłości. Jedno jest pewne: iPhone, a właściwie Apple, w końcu obiecał za dużo.

Nie chcesz przegapić żadnych wiadomości o technologii, grach i popkulturze?
Brak aktualnych testów i poradników? Następnie śledź nas na Facebooku
(GIGA Tech, GIGA Games)
lub Twitter (GIGA Tech, GIGA Games).

Leave a Comment